2012. március 5., hétfő

Perzsa szakrális koncerten voltam a Trafóban

2012. március 4-én perzsa szakrális zenei koncerten jártam az utcánkban található Trafó művelődési házban. Az est első felében Szaid Faradzspuri játszott iráni hegedűn, amit perzsául kamancsehnek neveznek, a játékban Behnam Szamani dobos kísérte. Nagyon megnyutató muzsika volt ez a füleimnek.

Később színpadra léptek a többiek is: Nariman Hodzsati tar-művész (a tar a gitárhoz hasonló keleti hangszer), Amir Kaszra Zandián, aki tombakon dobolt és az együttes vezetőjének testvére, Farid Faradzspuri, aki énekével kápráztatott el minket.

A szünetben a SISA, a Semmelweis Egyetemen tanuló iráni diákok köre készítette perzsa tejberizst kóstolhattuk meg.

Nagyon tetszett a koncert, s el is döntöttem, hogy május 5-én a pakisztáni qawwali művészeket is meghallgatom.

Aki szeretne belehallgatni, csak tessék:


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése