2018. június 12., kedd

Ramadán

Ahogy az érmének két oldala van, úgy a Ramadán böjtjének is. A Ramadáni böjt két síkja: az egyik a SZIÁM: FIZIKAI/ FORMAI , a másik a SZAUM:SZELLEMI/ TARTALMI.
Ámbátor idén a kettes típusú diabéteszem miatt effektíve nem böjtöltem , de Allah kegyesnek bizonyult velem szemben. Ma egy kozmetikában voltam, tehát testileg biztosan megtisztultam( Sziám). Hogy miért veszem ezt biztosra? A feketeszén alapú arcmaszk, amit a kozmetikus hölgy rám tett, a szemöldökömnél csípett. Ez a méregtelenítés jele.( A keleti népek ezt vékonybél- meridiánnak nevezik, mely működésének javítása az anyagcserét fokozza, tisztít). Ne tessék rosszakat gondolni! Nem  vörösbort ittam, hanem a sok vörös hústól, amit Ramadánban elfogyasztottam, volt az okozója a fokozott méreganyag- termelődésemnek!
A kezelés eme fajtáját kecskeszőrből készült méregtelenítő készülék általi tisztítás előzte meg, s Viával, egy csípő szerkentyűvel való  szintén kezelés követte( majd krémezés fejezte be).
Szó se róla, a kozmetikusi eljárás az utóbbi évtizedben igencsak megváltozott! Amikor gyakran megfordultam ilyen helyen, még a bioptron lámpa volt a sláger.
Lelkileg is tisztulhattam: mesedoktorkodtam e Ramadánban is, s családtagjaimmal is jobb voltam., s ez esztendőben Allahért írom most ezt a blogbejegyzésemet is.
S a hab a tortán, hogy idén ki tudtunk fizetni 40 ember vacsoráját, s ezzel meg is tudtuk váltani a böjtömet.( másik verzió, hogy egy embert 40 napig etetünk). Ugyanis a böjtölés kötelező az iszlámban,( Ezt a böjti hónapot nevezik Ramadánnak).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése