2020. május 1., péntek

Tea vagy kávé? (Bloggerképző, 10. napi kihívás)

       
                               
Tea vagy kávé?

Eddig kávét ittam, de ezután a teázás mellett teszem le a voksomat.
A coronavírus szempontjából magas kockázatúnak számítanak a cukorbetegek is, a magas vérnyomásúak is, s sajnos én mindkettővel rendelkezem. Mindezekre fittyet hányva egy főzet kávét 4-5 csészével is megittam egy nap, hol tejszínnel, hol tejjel tettem még kívánatosabbá sajnos számomra ezt a koffein- bombát, sőt , hogy egyedi legyen kókuszt tettem bele, s  így a férjem érdeklődését is felkeltette a kávéivás. . Mellette még energiaitalt is ittunk.  ( Mondanom sem kell, a párom vérnyomása is magas, s hogy a lelkiismeret-furdalását elhallgattassa, a coronavírus elleni küzdelem során folytatott közel két hétig tartó heroikus nagytakarításomért hálaképpen vett nekem egy vérnyomásmérőt, melyet ő is használ).
Iszom majd kamillateát, hogy jobban aludjam..
Iszom majd zöld teát, hogy lefogyjak.
Iszom majd fekete teát, hogy erősödjön az immunrendszerem.
Iszom majd puerh teát a cukorbetegség ellen.  

 A tea lassabban fejti ki a hatását ugyan, de az tovább  is tart, kevesebb koffeint is  tartalmaz, mint a kávé, így kevésbé ártalmas a szívre, a gyomorra- nem okoz sem fekélyt, sem refluxot, mindkettő volt nekem, sem hallucinációt , ha sokat iszunk belőle. S a tea a reuma és a fogszuvasodás ellen is véd, a kávé nem.

S mivel a coronavírus miatt több szabadidm van, megadom majd a módját a tea fogyasztásának. Úgy három- négy óra tájban szándékozom inni az uzsonnához, mint azt tette az angol Anna Maria Russel hercegnő a 19. században, meghonosítva így népe körében az úgynevezett ötórai teázást. 
A Törökországban a medresszében való tanulmányom során vett teáskészletben szervírozom majd, főleg, ha később vendégek is jöhetnek . Ugyan nem fogok annyira elmélyedni a japánul otaemeának mondott teaszertartásban, mint a japánok, pl. a gésák, de..
Hajrá! Éljen a teázás!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése