2020. május 3., vasárnap

Technika, ahogy kihasználom (Bloggerképző, 7. napi kihívás)


A koronavírus alatt megismerkedtem közelebbről egy számomra  új technikával: PPT-t készítettem a férjem segítségével.
A párom, mint azt azt az előző blogbejegyzésemből megtudhatta a nyájas olvasó, a coronavírus idején homme office- ban dolgozik. De azt csak most fedem fel, hogy mit: franciát és földrajzot tanít egy színvonalas középiskolában. Bár a franciaóráit is követtem, igazi fejlődést számomra a földrajz -tanításai, , az általa a különböző országokról   készített PPT-jei jelentették. . Olyannyira, hogy elhatároztam, én is készítek egyet.
Olyat akartam, amit a diákjai nem választottak, hozzám pedig közel áll, így a választásom Argentínára esett. 
Ja, hogy miért pont Argentínára? Két kedvenc táncom van: a flamenco és a tangó. A flamencóhoz tehetségem van, úgymond a véremben van, de megnéztem egyszer egy tangóról szóló filmet, s azóta ezt a latin táncot szeretem a legjobban. Dr. Tóth Lászlóné, a B:U:M:E (Budapesti Macskatartók Egyesülete)  elnöke írt a világon a legtöbbet utazott cicája titulussal bíró ,  Guiness- rekordot  is elért XIXI nevű cicáiról két könyvet, melyeket a macska club egyik ülésén meg is vásároltam, , ő pedig dedikálta azokat nekünk. Az egyikben,a második kötetben( a második Világjáró Sziámi Macska, az "utód", Szenimrei Arisztid Xixi útinaplójában) azt olvastam Argentínáról, hogy ott az emberek nemcsak ünnepnapokon, ráadásul fényes nappal, tangóznak az utcán! Naná, hogy el akarok oda menni! Naná, hogy nem lesz pénzem rá! Így maradt a PPT. 
Nemcsak ezt a könyvet használtam fel az információ szerzésre, hanem, a modern korn gyermeke lévén, az internetet is, s  a Világ országai és a Világjárók sorozat idevágó kötetét is, mely Jorge Louis Borges- ról szól, akitől aztán olvastam is verset, novellákat., melyek el is nyerték a tetszésemet. S még a Tánciskola című könyvemből a tangó történetéből is beletettem. a beszámolómba. 
Ezután nem maradt más hátra, " csak" a technika, az elkészítés, melyben Gyuri segített rengeteget. 
Lépései: 
1. Elindítani a PPT- készítőt
2. Kiválasztani egy sémát
3. Kitölteni a nyitólapot választani új diát
4. Fénykép kiválasztása és feltétele
5. Szövegdobozt feltenni s igazgatni.
Annyira jól sikerült, hogy a férjem el is küldte a diákjainak , akik közül kilencen like- olták is, szíves like- ot is kaptam, s az egyik lány szövegesen is megköszönte, hogy olvashatta a munkámat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése